ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑ, ΕΜΠΕΙΡΙΑ, ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ, ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ, ΚΛΠ
Βιογραφικό Γεωργίας Ασλανίδου
Εκπαίδευση
11/2007 - 7/2014 |
Διδακτορικό Δίπλωμα, Τμήμα Ψυχολογίας, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (Βαθμός: Άριστα) Τίτλος Διατριβής: «Διερεύνηση της ψυχοκοινωνικής προσαρμογής και των παραγόντων που την επηρεάζουν σε παιδιά γονέων χρηστών ουσιών». Επιβλέπουσα: Καθηγήτρια Α. Στογιαννίδου |
9/2004 – 11/2005 |
MSc in Psychology of Education, Institute of Education, London, U.K. Βαθμός: Με διάκριση |
9/1999 – 11/2003 |
Πτυχίο Ψυχολογίας, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Βαθμός: 8.43 / 10 |
Διακρίσεις
2015 |
Βραβείο Καλύτερης Διδακτορικής Διατριβής «Μαρία Νασιάκου» για το 2015, Ελληνική Ψυχολογική Εταιρεία (ΕΛΨΕ) |
2009 |
Υποτροφία Αριστείας 2009, Επιτροπή Ερευνών του ΑΠΘ |
Κλινική Εκπαίδευση
9/2023 |
Theraplay Level I & MIM, Group Theraplay The Theraplay Institute, Market Harborough, UK |
6/2023 |
Dyadic Developmental Practice, Psychotherapy and Parenting, Level I Dyadic Developmental Psychotherapy Institute |
6/2020 – 9/2021 |
Post Qualifying Certificate in StoryPlay Skills Level III StoryPlay® Training Center, Phoenix, Arizona |
2/2017 – 12/2018 |
Post Qualifying Certificate in StoryPlay Skills Level I, II Play Therapy UK, Play Therapy International, Leeds Beckett University |
3/2016 – 6/2017 |
Εκπαίδευση στη Συστημική Θεραπεία Παιδιών και Εφήβων Συστημικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης (ΣΙΘ). Διάρκεια: 192 ώρες |
3/2008 – 1/2011 |
Εκπαίδευση στη Συστημική Θεραπεία και Συμβουλευτική Συστημικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης (ΣΙΘ). Διάρκεια: 450 ώρες |
Κλινική Προϋπηρεσία - Εμπειρία
04/2022 – σήμερα |
Ψυχολόγος – Συστημική Θεραπεύτρια, Ιδιωτικό γραφείο, Θεσσαλονίκη • Συστημική ψυχοθεραπεία ενηλίκων, παιδιών, εφήβων και οικογένειας • Συμβουλευτική γονέων |
10/2021 – σήμερα |
Εκπαιδεύτρια στη Συστημική Ψυχοθεραπεία στο Συστημικό Ινστιτούτο Κύπρου • Σεμινάρια και εργαστήρια στη συστημική θεραπεία παιδιών και εφήβων (ενδεικτικές θεματικές: συστημική παιχνιδοθεραπεία, θεωρίες ανάπτυξης, τραύμα, ψυχική ανθεκτικότητα, εξαρτήσεις, ενδοοικογενειακή βία). • Εποπτεία συναδέλφων |
09/2020 – σήμερα |
Εκπαιδεύτρια στο Insightful Play στην Play Therapy Greece • Εκπαίδευση στο Insightful Play: ένα σύγχρονο θεραπευτικό μοντέλο που αξιοποιεί δημιουργικές προσεγγίσεις στη θεραπεία. Έχει ως βάση τη μεταφορά, την αφήγηση και το παιχνίδι, εφαρμόζοντας τις αρχές του Milton Erickson και άλλων σημαντικών θεραπευτών. • Εποπτεία συναδέλφων |
11/2007 – 3/2024 |
Ψυχολόγος ΟΚΑΝΑ (Οργανισμός Κατά των Ναρκωτικών), Θεσσαλονίκη • Υπεύθυνη του Προγράμματος «Γονεϊκής Στήριξης και Προστασίας Εξαρτημένων Γονέων» στη Θεσσαλονίκη • Ατομική, ομαδική και οικογενειακή συμβουλευτική υποστήριξη μελών του προγράμματος που βρίσκονταν σε υποκατάσταση με φάρμακο (έως 3/2021) |
1/2019 – 1/2024 |
Ψυχολόγος, Κοινοτικό Κέντρο Ψυχικής Υγείας Παιδιών και Εφήβων του Γ.Ν. «Γ.Παπανικολάου», στο πλαίσιο συνεργασίας με τον ΟΚΑΝΑ. • Υπηρεσίες αξιολόγησης και θεραπευτικής παρέμβασης σε παιδιά γονέων χρηστών ουσιών και σε έφηβους με εξαρτητικές συμπεριφορές. |
05/2017-05/2022 |
Ψυχολόγος, Παιδοψυχιατρικό Τμήμα Ιπποκράτειου Νοσοκομείου, στο πλαίσιο συνεργασίας με τον ΟΚΑΝΑ. • Υπηρεσίες αξιολόγησης και θεραπευτικής παρέμβασης σε παιδιά γονέων χρηστών ουσιών και σε έφηβους με εξαρτητικές συμπεριφορές. |
9/2015 – 12/2016 |
Ψυχολόγος, Εθελοντική Υποστήριξη Παιδιών Πρόσφυγες στην Αρσις Κοινωνική Οργάνωση Υποστήριξης Νέων – Save the Children • Παροχή ενός προστατευμένου χώρου για τα παιδιά – πρόσφυγες και διευκόλυνση της συμμετοχής τους σε δραστηριότητες με στόχο το παιχνίδι και τη συναισθηματική έκφραση |
5/2007 – 10/2007 |
Πρακτική Άσκηση στην Οικογενειακή - Συστημική Θεραπεία στο Κέντρο Ψυχικής Υγείας Δυτικού Τομέα, Θεσσαλονίκη • Παρακολούθηση συνεδριών μέσω του μονόδρομου καθρέφτη • Παρακολούθηση εβδομαδιαίων σεμιναρίων του εκπαιδευτικού προγράμματος με έμφαση στη διαδικασία αναστοχασμού και τη βιωματική εμπειρία |
2/2006 – 10/2007 |
Εκπαιδευόμενη Κλινική Ψυχολόγος, Ψυχιατρικός Τομέας, Νοσοκομείο ΑΧΕΠΑ, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Θεσσαλονίκη • Χορήγηση ψυχομετρικών τεστ για την αξιολόγηση της προσωπικότητας. |
11/2004 – 8/2005 |
Ψυχολόγος, Εθελοντική Απασχόληση Παιδιών στην Camden Women’s Aid • Συναισθηματική υποστήριξη παιδιών που βίωσαν ή ήταν μάρτυρες ‘οικογενειακής βίας’ • Αντιμετώπιση δύσκολων/ αντιδραστικών μορφών συμπεριφοράς |
10/2002 – 2/2003 |
Πρακτική Άσκηση στην Εταιρεία Προστασίας Ανηλίκων Θεσσαλονίκης (Ε.Π.Α.Θ.) • Μελέτη και ενημέρωση των φακέλων των εφήβων. • Παρακολούθηση συνεδριών με τον έφηβο ή/και την οικογένεια του. |
Διδακτική Προϋπηρεσία - Εμπειρία
3/2019 – 8/2019 |
Διδάσκων Π.Δ. 407/80 στο Τμήμα Ψυχολογίας, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Διδασκαλία μαθήματος: Ψυχολογική Αξιολόγηση Ι. • Διδασκαλία μαθήματος και διεξαγωγή εργαστηρίων • Εποπτεία και παρακολούθηση φοιτητών • Αξιολόγηση γραπτών εξετάσεων |
10/2016 – 6/2018 |
Διδακτικό Προσωπικό στο Τμήμα Ψυχολογίας, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. «Ενίσχυση ερευνητικών και εκπαιδευτικών υποδομών και δραστηριοτήτων του Τμήματος Ψυχολογίας». Διδασκαλία μαθημάτων: Ψυχολογική Αξιολόγηση Ι, Ψυχολογική Αξιολόγηση ΙΙ. • Διδασκαλία μαθημάτων και διεξαγωγή εργαστηρίων • Εποπτεία και παρακολούθηση φοιτητών • Αξιολόγηση γραπτών εξετάσεων |
11/2014 – 12/2014 |
Εκπαιδεύτρια στον Γ’ Κύκλο Επιμόρφωσης του προσωπικού της Ελληνικής Αστυνομίας στα πλαίσια του υποέργου 2 της Πράξης «Κατάρτιση Αστυνομικών σε Θέματα Εξαρτήσεων», Οργανισμός Κατά των Ναρκωτικών, Θεσσαλονίκη. |
10/2008 – 12/2011 |
Βοηθός Καθηγήτριας – Υποψήφια Διδάκτωρ Τμήματος Ψυχολογίας, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Μαθήματα: Ψυχοκοινωνική στήριξη του παιδιού και της οικογένειας, Εφαρμογές στην ψυχολογική αξιολόγηση Ι • Παραδόσεις μαθημάτων (Ψυχοκοινωνική στήριξη του παιδιού και της οικογένειας, Εφαρμογές στην ψυχολογική αξιολόγηση Ι) • Εποπτεία και παρακολούθηση φοιτητών • Αξιολόγηση γραπτών εργασιών |
10/2006 – 2/2007 2/2004 – 6/2004 |
Επόπτρια πρακτικής άσκησης εκπαιδευομένων στο Ι.Ε.Κ. Θέρμης, Τμήμα Προσχολικής Αγωγής Ημερήσιας Φροντίδας Παιδιών με Ειδικές Ανάγκες • Εισηγήσεις/παραδόσεις και εποπτεία εκπαιδευομένων στο χώρο πρακτικής τους άσκησης. • Έλεγχος της προόδου τους με γραπτές εξετάσεις. |
Συμμετοχή σε Επιστημονικά Ερευνητικά Προγράμματα
1/2012 – 3/2012 |
Πρακτική Άσκηση Erasmus στο Research Department of Clinical, Educational and Health Psychology – London Psychometric Laboratory – University College of London, UK. • Ανάλυση και επεξεργασία ερευνητικών δεδομένων • Αξιολόγηση άρθρων προς δημοσίευση • Παρακολούθηση σεμιναρίων |
3/2007 – 10/2007 1/2008 – 4/2008 6/2008 – 9/2008 |
Ερευνητικό Πρόγραμμα «Ψυχομετρικό κριτήριο αντιληπτικής λειτουργίας 1/2008 – 4/2008 για παιδιά και εφήβους», Τμήμα Ψυχολογίας, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο 6/2008 – 9/2008 Θεσσαλονίκης. Επιστημονικά Υπεύθυνη Καθηγήτρια Α. Στογιαννίδου. • Υποβοήθηση στην κατασκευή κλιμάκων αξιολόγησης • Πιλοτική εφαρμογή |
4/2007 – 6/2007 |
Ερευνητικό Πρόγραμμα «Κατασκευή και στάθμιση 2 εργαλείων και λογισμικού αυτοματοποιημένης διερεύνησης ειδικών μαθησιακών δυσκολιών στην παραγωγή, επεξεργασία και πρόσληψη γραπτού και προφορικού λόγου, για μαθητές Β’-Δ’ Δημοτικού και Ε’ Δημοτικού έως Β’ Γυμνασίου», στα πλαίσια του Υποέργου 5, MIS 109940 του ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ. Ινστιτούτο Επεξεργασίας του Λόγου (ΙΕΛ / Ε.Κ."Αθηνά"), Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας, Αθήνα. Επιστημονικά Υπεύθυνος Δρ. Πρωτόπαπας Α. • Εγκατάσταση του λογισμικού στα σχολεία • Χορήγηση των ασκήσεων σε μαθητές Β΄ έως ΣΤ΄ Δημοτικού και Α΄ έως Β΄ Γυμνασίου |
2/2007 – 4/2007 |
Ερευνητικό Πρόγραμμα «Κατασκευή και στάθμιση 12 διερευνητικών – ανιχνευτικών εργαλείων (κριτηρίων) των μαθησιακών δυσκολιών» στα πλαίσια υλοποίησης του Υποέργου 4 του Επιχειρησιακού Προγράμματος Εκπαίδευσης και Αρχικής Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ) του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων. Τμήμα Ψυχολογίας, Πανεπιστήμιο Κρήτης. Επιστημονικά Υπεύθυνος Καθηγητής Π. Σίμος. • Χορήγηση συστοιχίας δοκιμασιών για την ανίχνευση και αξιολόγηση εκτελεστικών λειτουργιών σε μαθητές Δημοτικού σχολείου • Χορήγηση συστοιχίας δοκιμασιών για την ανίχνευση και αξιολόγηση της λειτουργίας της προσοχής και της συγκέντρωσης σε μαθητές Δημοτικού σχολείου |
Συνεχής Επιμόρφωση
09/2021 – 06/2022 |
Σεμινάριο: Ψυχική ανθεκτικότητα σε γονείς και παιδιά (30 ώρες) Συστημικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης (ΣΙΘ) |
09/2018 – 06/2021 |
Σεμινάριο: Κλινική οικογενειακή ψυχολογία (80 ώρες) Συστημικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης (ΣΙΘ) |
02/2015 – 06/2016 |
Σεμινάριο: Ζευγάρια – Πάθος και μακρά διάρκεια (45 ώρες) Συστημικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης (ΣΙΘ) |
02/2015 – 06/2015 |
Σεμινάριο: Απώλειες στη ζωή των παιδιών και των εφήβων (52 ώρες) Μέριμνα, Συμβουλευτικό Κέντρο Θεσσαλονίκης |
02/2015 |
Εργαστήριο: Ψυχοσωματικά συμπτώματα, ενοχλήσεις ή και ασθένειες Συστημικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης (ΣΙΘ), Θεσσαλονίκη |
09/2013 – 01/2015 |
Σεμινάριο: Ζήτω ο γάμος με λογική (45 ώρες) Συστημικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης (ΣΙΘ) |
04/2012 – 06/2013 |
Σεμινάριο: Συστημική θεραπεία παιδιών και εφήβων (52 ώρες) Συστημικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης (ΣΙΘ), Θεσσαλονίκη |
2012 – 2013 |
Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα: Από τη βρεφική ηλικία στην εφηβεία (8 εκπαιδευτικά σεμινάρια), Υπηρεσία Παιδιού και Εφήβου Α.Π.Θ., Θεσσαλονίκη |
2011 – 2012 |
Σεμινάριο: Διαμεσολάβηση (40 ώρες) Συστημικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης (ΣΙΘ), Θεσσαλονίκη |
02/2011 |
Εργαστήριο: Κατάθλιψη (16 ώρες) Συστημικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης (ΣΙΘ), Θεσσαλονίκη |
01/2010 |
Εργαστήριο: Τραύμα και μετατραυματική διαταραχή στρες (16 ώρες) Συστημικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης (ΣΙΘ), Θεσσαλονίκη |
02/2009 |
Εργαστήριο: Η μεταιχμιακή προβληματική ως σύγκρουση ανάμεσα στο πλησίασμα και την απόσταση (οριοθέτηση) (16 ώρες) Συστημικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης (ΣΙΘ), Θεσσαλονίκη |
Δημοσιεύσεις - Ανακοινώσεις
2023 | Αθανασοπούλου, Ε., Ασλανίδου, Γ., Ρέντζιου, Ν., Σεϊτανίδης, Θ., Μήτσαλα, Α., Σταυροπούλου, Κ., Αργυροπούλου, Μ. (2023). Το διαγενεαλογικό τραύμα στις οικογένειες με εξαρτητικές συμπεριφορές. Στο 13ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ψυχιατρικής Παιδιού και Εφήβου, Παιδοψυχιατρική Εταιρεία Ελλάδος, Αθήνα. |
2020 | Ασλανίδου, Γ., Ζιώγα, Σ., Πετροπούλου, Μ. (2020). Πρόγραμμα Υποστήριξης Εξαρτημένων γονέων και των παιδιών τους - ΟΚΑΝΑ. Στο 28ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ψυχιατρικής, Ελληνική Ψυχιατρική Εταιρεία, Θεσσαλονίκη. |
2019 | Αθανασοπούλου, Ε., Ασλανίδου, Γ., Αργυροπούλου, Μ., Χατζηλία, Ι., Αβραμίδου, Α., Μπέκα, Α., Ζιώγα, Σ., Πετροπούλου, Μ. (2019). Οικογένειες και έφηβοι με εξαρτητικές συμπεριφορές σε κοινοτική υπηρεσία ψυχικής υγείας: Δυνατότητες παρέμβασης-συνεργασία με ΟΚΑΝΑ. Στο 11ο Πανελλήνιο Παιδοψυχιατρικό Συνέδριο, Παιδοψυχιατρική Εταιρεία Ελλάδος, Αθήνα. |
2018 | Aslanidou, G. S., Petrides, K. V., & Stogiannidou, A. (2018). Trait emotional intelligence profiles of parents with drug addiction and of their offspring. Frontiers in Psychology, 9: 1633 [Special issue on trait emotional intelligence]. |
2017 | Aslanidou, G. (2017). Addicted mothers and the journey of therapy. In the “Drug policy challenges and implementation in South East Europe” Conference. Diogenis: Drug Policy Dialogue, 8-10 June 2017, Thessaloniki. |
2017 | Ασλανίδου, Γ. & Στογιαννίδου, Α. (2017). Διερεύνηση της ψυχοκοινωνικής προσαρμογής και των παραγόντων που την επηρεάζουν σε παιδιά γονέων χρηστών ουσιών. Στο 16ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ψυχολογικής Έρευνας, Ελληνική Ψυχολογική Εταιρεία (ΕΛΨΕ), Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Θεσσαλονίκη. |
2016 | Τάνης, Χ., Τσιρογιάννη, Φ., Ασλανίδου, Γ., Ανδρουλάκης, Γ., & Γαζγαλίδης, Κ. (2016). Επιδημιολογική μελέτη επιπολασμού Ηπατίτιδας Β και C σε μέλη μονάδων υποκατάστασης του ΟΚΑΝΑ. Στην 4η Πανελλήνια Συνάντηση «AIDS & Ηπατίτιδες». Αθήνα. |
2010 | Πετροπούλου, M., Ασλανίδου, Γ., & Κοσμέτης, N. (2010). Ομαδική θεραπεία στη 2η Μονάδα Υποκατάστασης του O.KA.NA. στη Θεσσαλονίκη. Στο 2ο Ψυχιατρικό Συνέδριο «Εξάρτηση, συννοσηρότητα, πρόληψη και θεραπεία», Ελληνική Ψυχιατρική Εταιρεία, Θεσσαλονίκη. |
2005 | Ασλανίδου, Γ. & Παυλίδης, Γ. (2005). Ψυχοκοινωνικές διαφορές μεταξύ παιδιών με δυσλεξία και παιδιών με ελαφριά νοητική υστέρηση. Στο «27ο Διεθνές Συνέδριο Σχολικής Ψυχολογίας». Αθήνα. |
Αγγλικά
Άριστο επίπεδο- Certificate of Proficiency in English (2002), University of Cambridge
- Certificate of Proficiency in English (2002), University of Michigan
Η/Υ
Microsoft Word, Excel, Internet, Power Point, SPSSΣυμμετοχή σε Επιστημονικές Οργανώσεις
Είμαι μέλος:
- της Συστημικής Εταιρείας Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ),
- της Ελληνικής Ψυχολογικής Εταιρείας (ΕΛΨΕ),
- της European Family Therapy Association (EFTA),
- της British Psychological Association (BPS) και
- του Play Therapy Association (Associate member PTI).