Ψυχολόγος Ασλανίδου Γεωργία
τηλέφωνο 6948088001
email georgia@gaslanidou.gr


ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑ, ΕΜΠΕΙΡΙΑ, ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ, ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ, ΚΛΠ

Βιογραφικό Γεωργίας Ασλανίδου

Εκπαίδευση

11/2007 - 7/2014 Διδακτορικό Δίπλωμα, Τμήμα Ψυχολογίας, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (Βαθμός: Άριστα)
Τίτλος Διατριβής: «Διερεύνηση της ψυχοκοινωνικής προσαρμογής και των παραγόντων που την επηρεάζουν σε παιδιά γονέων χρηστών ουσιών».
Επιβλέπουσα: Καθηγήτρια Α. Στογιαννίδου
9/2004 – 11/2005 MSc in Psychology of Education,
Institute of Education, London, U.K. Βαθμός: Με διάκριση
9/1999 – 11/2003 Πτυχίο Ψυχολογίας,
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Βαθμός: 8.43 / 10

Διακρίσεις

2015 Βραβείο Καλύτερης Διδακτορικής Διατριβής «Μαρία Νασιάκου» για το 2015,
Ελληνική Ψυχολογική Εταιρεία (ΕΛΨΕ)
2009 Υποτροφία Αριστείας 2009,
Επιτροπή Ερευνών του ΑΠΘ

Κλινική Εκπαίδευση

9/2023 Theraplay Level I & MIM, Group Theraplay
The Theraplay Institute, Market Harborough, UK
6/2023 Dyadic Developmental Practice, Psychotherapy and Parenting, Level I
Dyadic Developmental Psychotherapy Institute
6/2020 – 9/2021 Post Qualifying Certificate in StoryPlay Skills Level III
StoryPlay® Training Center, Phoenix, Arizona
2/2017 – 12/2018 Post Qualifying Certificate in StoryPlay Skills Level I, II
Play Therapy UK, Play Therapy International, Leeds Beckett University
3/2016 – 6/2017 Εκπαίδευση στη Συστημική Θεραπεία Παιδιών και Εφήβων
Συστημικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης (ΣΙΘ). Διάρκεια: 192 ώρες
3/2008 – 1/2011 Εκπαίδευση στη Συστημική Θεραπεία και Συμβουλευτική
Συστημικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης (ΣΙΘ). Διάρκεια: 450 ώρες

Κλινική Προϋπηρεσία - Εμπειρία

04/2022 – σήμερα Ψυχολόγος – Συστημική Θεραπεύτρια, Ιδιωτικό γραφείο, Θεσσαλονίκη
• Συστημική ψυχοθεραπεία ενηλίκων, παιδιών, εφήβων και οικογένειας
• Συμβουλευτική γονέων
10/2021 – σήμερα Εκπαιδεύτρια στη Συστημική Ψυχοθεραπεία στο Συστημικό Ινστιτούτο Κύπρου
• Σεμινάρια και εργαστήρια στη συστημική θεραπεία παιδιών και εφήβων (ενδεικτικές θεματικές: συστημική παιχνιδοθεραπεία, θεωρίες ανάπτυξης, τραύμα, ψυχική ανθεκτικότητα, εξαρτήσεις, ενδοοικογενειακή βία).
• Εποπτεία συναδέλφων
09/2020 – σήμερα Εκπαιδεύτρια στο Insightful Play στην Play Therapy Greece
• Εκπαίδευση στο Insightful Play: ένα σύγχρονο θεραπευτικό μοντέλο που αξιοποιεί δημιουργικές προσεγγίσεις στη θεραπεία. Έχει ως βάση τη μεταφορά, την αφήγηση και το παιχνίδι, εφαρμόζοντας τις αρχές του Milton Erickson και άλλων σημαντικών θεραπευτών.
• Εποπτεία συναδέλφων
11/2007 – 3/2024 Ψυχολόγος ΟΚΑΝΑ (Οργανισμός Κατά των Ναρκωτικών), Θεσσαλονίκη
• Υπεύθυνη του Προγράμματος «Γονεϊκής Στήριξης και Προστασίας Εξαρτημένων Γονέων» στη Θεσσαλονίκη
• Ατομική, ομαδική και οικογενειακή συμβουλευτική υποστήριξη μελών του προγράμματος που βρίσκονταν σε υποκατάσταση με φάρμακο (έως 3/2021)
1/2019 – 1/2024 Ψυχολόγος, Κοινοτικό Κέντρο Ψυχικής Υγείας Παιδιών και Εφήβων του Γ.Ν. «Γ.Παπανικολάου», στο πλαίσιο συνεργασίας με τον ΟΚΑΝΑ.
• Υπηρεσίες αξιολόγησης και θεραπευτικής παρέμβασης σε παιδιά γονέων χρηστών ουσιών και σε έφηβους με εξαρτητικές συμπεριφορές.
05/2017-05/2022 Ψυχολόγος, Παιδοψυχιατρικό Τμήμα Ιπποκράτειου Νοσοκομείου, στο πλαίσιο συνεργασίας με τον ΟΚΑΝΑ.
• Υπηρεσίες αξιολόγησης και θεραπευτικής παρέμβασης σε παιδιά γονέων χρηστών ουσιών και σε έφηβους με εξαρτητικές συμπεριφορές.
9/2015 – 12/2016 Ψυχολόγος, Εθελοντική Υποστήριξη Παιδιών Πρόσφυγες στην Αρσις Κοινωνική Οργάνωση Υποστήριξης Νέων – Save the Children
• Παροχή ενός προστατευμένου χώρου για τα παιδιά – πρόσφυγες και διευκόλυνση της συμμετοχής τους σε δραστηριότητες με στόχο το παιχνίδι και τη συναισθηματική έκφραση
5/2007 – 10/2007 Πρακτική Άσκηση στην Οικογενειακή - Συστημική Θεραπεία στο Κέντρο Ψυχικής Υγείας Δυτικού Τομέα, Θεσσαλονίκη
• Παρακολούθηση συνεδριών μέσω του μονόδρομου καθρέφτη
• Παρακολούθηση εβδομαδιαίων σεμιναρίων του εκπαιδευτικού προγράμματος με έμφαση στη διαδικασία αναστοχασμού και τη βιωματική εμπειρία
2/2006 – 10/2007 Εκπαιδευόμενη Κλινική Ψυχολόγος, Ψυχιατρικός Τομέας, Νοσοκομείο ΑΧΕΠΑ, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Θεσσαλονίκη
• Χορήγηση ψυχομετρικών τεστ για την αξιολόγηση της προσωπικότητας.
11/2004 – 8/2005 Ψυχολόγος, Εθελοντική Απασχόληση Παιδιών στην Camden Women’s Aid
• Συναισθηματική υποστήριξη παιδιών που βίωσαν ή ήταν μάρτυρες ‘οικογενειακής βίας’
• Αντιμετώπιση δύσκολων/ αντιδραστικών μορφών συμπεριφοράς
10/2002 – 2/2003 Πρακτική Άσκηση στην Εταιρεία Προστασίας Ανηλίκων Θεσσαλονίκης (Ε.Π.Α.Θ.)
• Μελέτη και ενημέρωση των φακέλων των εφήβων.
• Παρακολούθηση συνεδριών με τον έφηβο ή/και την οικογένεια του.

Διδακτική Προϋπηρεσία - Εμπειρία

3/2019 – 8/2019 Διδάσκων Π.Δ. 407/80 στο Τμήμα Ψυχολογίας, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.
Διδασκαλία μαθήματος: Ψυχολογική Αξιολόγηση Ι.
• Διδασκαλία μαθήματος και διεξαγωγή εργαστηρίων
• Εποπτεία και παρακολούθηση φοιτητών
• Αξιολόγηση γραπτών εξετάσεων
10/2016 – 6/2018 Διδακτικό Προσωπικό στο Τμήμα Ψυχολογίας, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.
«Ενίσχυση ερευνητικών και εκπαιδευτικών υποδομών και δραστηριοτήτων του Τμήματος Ψυχολογίας».
Διδασκαλία μαθημάτων: Ψυχολογική Αξιολόγηση Ι, Ψυχολογική Αξιολόγηση ΙΙ.
• Διδασκαλία μαθημάτων και διεξαγωγή εργαστηρίων
• Εποπτεία και παρακολούθηση φοιτητών
• Αξιολόγηση γραπτών εξετάσεων
11/2014 – 12/2014 Εκπαιδεύτρια στον Γ’ Κύκλο Επιμόρφωσης του προσωπικού της Ελληνικής Αστυνομίας
στα πλαίσια του υποέργου 2 της Πράξης «Κατάρτιση Αστυνομικών σε Θέματα Εξαρτήσεων», Οργανισμός Κατά των Ναρκωτικών, Θεσσαλονίκη.
10/2008 – 12/2011 Βοηθός Καθηγήτριας – Υποψήφια Διδάκτωρ Τμήματος Ψυχολογίας, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.
Μαθήματα: Ψυχοκοινωνική στήριξη του παιδιού και της οικογένειας, Εφαρμογές στην ψυχολογική αξιολόγηση Ι
• Παραδόσεις μαθημάτων (Ψυχοκοινωνική στήριξη του παιδιού και της οικογένειας, Εφαρμογές στην ψυχολογική αξιολόγηση Ι)
• Εποπτεία και παρακολούθηση φοιτητών
• Αξιολόγηση γραπτών εργασιών
10/2006 – 2/2007
2/2004 – 6/2004
Επόπτρια πρακτικής άσκησης εκπαιδευομένων στο Ι.Ε.Κ. Θέρμης, Τμήμα Προσχολικής Αγωγής Ημερήσιας Φροντίδας Παιδιών με Ειδικές Ανάγκες
• Εισηγήσεις/παραδόσεις και εποπτεία εκπαιδευομένων στο χώρο πρακτικής τους άσκησης.
• Έλεγχος της προόδου τους με γραπτές εξετάσεις.

Συμμετοχή σε Επιστημονικά Ερευνητικά Προγράμματα

1/2012 – 3/2012 Πρακτική Άσκηση Erasmus στο Research Department of Clinical, Educational and Health Psychology – London Psychometric Laboratory – University College of London, UK.
• Ανάλυση και επεξεργασία ερευνητικών δεδομένων
• Αξιολόγηση άρθρων προς δημοσίευση
• Παρακολούθηση σεμιναρίων
3/2007 – 10/2007
1/2008 – 4/2008
6/2008 – 9/2008
Ερευνητικό Πρόγραμμα «Ψυχομετρικό κριτήριο αντιληπτικής λειτουργίας 1/2008 – 4/2008 για παιδιά και εφήβους», Τμήμα Ψυχολογίας, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο 6/2008 – 9/2008 Θεσσαλονίκης. Επιστημονικά Υπεύθυνη Καθηγήτρια Α. Στογιαννίδου.
• Υποβοήθηση στην κατασκευή κλιμάκων αξιολόγησης
• Πιλοτική εφαρμογή
4/2007 – 6/2007 Ερευνητικό Πρόγραμμα «Κατασκευή και στάθμιση 2 εργαλείων και λογισμικού αυτοματοποιημένης διερεύνησης ειδικών μαθησιακών δυσκολιών στην παραγωγή, επεξεργασία και πρόσληψη γραπτού και προφορικού λόγου, για μαθητές Β’-Δ’ Δημοτικού και Ε’ Δημοτικού έως Β’ Γυμνασίου», στα πλαίσια του Υποέργου 5, MIS 109940 του ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ. Ινστιτούτο Επεξεργασίας του Λόγου (ΙΕΛ / Ε.Κ."Αθηνά"), Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας, Αθήνα. Επιστημονικά Υπεύθυνος Δρ. Πρωτόπαπας Α.
• Εγκατάσταση του λογισμικού στα σχολεία
• Χορήγηση των ασκήσεων σε μαθητές Β΄ έως ΣΤ΄ Δημοτικού και Α΄ έως Β΄ Γυμνασίου
2/2007 – 4/2007 Ερευνητικό Πρόγραμμα «Κατασκευή και στάθμιση 12 διερευνητικών – ανιχνευτικών εργαλείων (κριτηρίων) των μαθησιακών δυσκολιών» στα πλαίσια υλοποίησης του Υποέργου 4 του Επιχειρησιακού Προγράμματος Εκπαίδευσης και Αρχικής Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ) του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων. Τμήμα Ψυχολογίας, Πανεπιστήμιο Κρήτης. Επιστημονικά Υπεύθυνος Καθηγητής Π. Σίμος.
• Χορήγηση συστοιχίας δοκιμασιών για την ανίχνευση και αξιολόγηση εκτελεστικών λειτουργιών σε μαθητές Δημοτικού σχολείου
• Χορήγηση συστοιχίας δοκιμασιών για την ανίχνευση και αξιολόγηση της λειτουργίας της προσοχής και της συγκέντρωσης σε μαθητές Δημοτικού σχολείου

Συνεχής Επιμόρφωση

09/2021 – 06/2022 Σεμινάριο: Ψυχική ανθεκτικότητα σε γονείς και παιδιά (30 ώρες)
Συστημικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης (ΣΙΘ)
09/2018 – 06/2021 Σεμινάριο: Κλινική οικογενειακή ψυχολογία (80 ώρες)
Συστημικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης (ΣΙΘ)
02/2015 – 06/2016 Σεμινάριο: Ζευγάρια – Πάθος και μακρά διάρκεια (45 ώρες)
Συστημικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης (ΣΙΘ)
02/2015 – 06/2015 Σεμινάριο: Απώλειες στη ζωή των παιδιών και των εφήβων (52 ώρες)
Μέριμνα, Συμβουλευτικό Κέντρο Θεσσαλονίκης
02/2015 Εργαστήριο: Ψυχοσωματικά συμπτώματα, ενοχλήσεις ή και ασθένειες
Συστημικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης (ΣΙΘ), Θεσσαλονίκη
09/2013 – 01/2015 Σεμινάριο: Ζήτω ο γάμος με λογική (45 ώρες)
Συστημικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης (ΣΙΘ)
04/2012 – 06/2013 Σεμινάριο: Συστημική θεραπεία παιδιών και εφήβων (52 ώρες)
Συστημικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης (ΣΙΘ), Θεσσαλονίκη
2012 – 2013 Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα: Από τη βρεφική ηλικία στην εφηβεία (8 εκπαιδευτικά σεμινάρια),
Υπηρεσία Παιδιού και Εφήβου Α.Π.Θ., Θεσσαλονίκη
2011 – 2012 Σεμινάριο: Διαμεσολάβηση (40 ώρες)
Συστημικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης (ΣΙΘ), Θεσσαλονίκη
02/2011 Εργαστήριο: Κατάθλιψη (16 ώρες)
Συστημικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης (ΣΙΘ), Θεσσαλονίκη
01/2010 Εργαστήριο: Τραύμα και μετατραυματική διαταραχή στρες (16 ώρες)
Συστημικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης (ΣΙΘ), Θεσσαλονίκη
02/2009 Εργαστήριο: Η μεταιχμιακή προβληματική ως σύγκρουση ανάμεσα στο πλησίασμα και την απόσταση (οριοθέτηση) (16 ώρες)
Συστημικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης (ΣΙΘ), Θεσσαλονίκη

Δημοσιεύσεις - Ανακοινώσεις

2023 Αθανασοπούλου, Ε., Ασλανίδου, Γ., Ρέντζιου, Ν., Σεϊτανίδης, Θ., Μήτσαλα, Α., Σταυροπούλου, Κ., Αργυροπούλου, Μ. (2023). Το διαγενεαλογικό τραύμα στις οικογένειες με εξαρτητικές συμπεριφορές. Στο 13ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ψυχιατρικής Παιδιού και Εφήβου, Παιδοψυχιατρική Εταιρεία Ελλάδος, Αθήνα.
2020 Ασλανίδου, Γ., Ζιώγα, Σ., Πετροπούλου, Μ. (2020). Πρόγραμμα Υποστήριξης Εξαρτημένων γονέων και των παιδιών τους - ΟΚΑΝΑ. Στο 28ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ψυχιατρικής, Ελληνική Ψυχιατρική Εταιρεία, Θεσσαλονίκη.
2019 Αθανασοπούλου, Ε., Ασλανίδου, Γ., Αργυροπούλου, Μ., Χατζηλία, Ι., Αβραμίδου, Α., Μπέκα, Α., Ζιώγα, Σ., Πετροπούλου, Μ. (2019). Οικογένειες και έφηβοι με εξαρτητικές συμπεριφορές σε κοινοτική υπηρεσία ψυχικής υγείας: Δυνατότητες παρέμβασης-συνεργασία με ΟΚΑΝΑ. Στο 11ο Πανελλήνιο Παιδοψυχιατρικό Συνέδριο, Παιδοψυχιατρική Εταιρεία Ελλάδος, Αθήνα.
2018 Aslanidou, G. S., Petrides, K. V., & Stogiannidou, A. (2018). Trait emotional intelligence profiles of parents with drug addiction and of their offspring. Frontiers in Psychology, 9: 1633 [Special issue on trait emotional intelligence].
2017 Aslanidou, G. (2017). Addicted mothers and the journey of therapy. In the “Drug policy challenges and implementation in South East Europe” Conference. Diogenis: Drug Policy Dialogue, 8-10 June 2017, Thessaloniki.
2017 Ασλανίδου, Γ. & Στογιαννίδου, Α. (2017). Διερεύνηση της ψυχοκοινωνικής προσαρμογής και των παραγόντων που την επηρεάζουν σε παιδιά γονέων χρηστών ουσιών. Στο 16ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ψυχολογικής Έρευνας, Ελληνική Ψυχολογική Εταιρεία (ΕΛΨΕ), Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Θεσσαλονίκη.
2016 Τάνης, Χ., Τσιρογιάννη, Φ., Ασλανίδου, Γ., Ανδρουλάκης, Γ., & Γαζγαλίδης, Κ. (2016). Επιδημιολογική μελέτη επιπολασμού Ηπατίτιδας Β και C σε μέλη μονάδων υποκατάστασης του ΟΚΑΝΑ. Στην 4η Πανελλήνια Συνάντηση «AIDS & Ηπατίτιδες». Αθήνα.
2010 Πετροπούλου, M., Ασλανίδου, Γ., & Κοσμέτης, N. (2010). Ομαδική θεραπεία στη 2η Μονάδα Υποκατάστασης του O.KA.NA. στη Θεσσαλονίκη. Στο 2ο Ψυχιατρικό Συνέδριο «Εξάρτηση, συννοσηρότητα, πρόληψη και θεραπεία», Ελληνική Ψυχιατρική Εταιρεία, Θεσσαλονίκη.
2005 Ασλανίδου, Γ. & Παυλίδης, Γ. (2005). Ψυχοκοινωνικές διαφορές μεταξύ παιδιών με δυσλεξία και παιδιών με ελαφριά νοητική υστέρηση. Στο «27ο Διεθνές Συνέδριο Σχολικής Ψυχολογίας». Αθήνα.

Αγγλικά

Άριστο επίπεδο
  • Certificate of Proficiency in English (2002), University of Cambridge
  • Certificate of Proficiency in English (2002), University of Michigan

Η/Υ

Microsoft Word, Excel, Internet, Power Point, SPSS

Συμμετοχή σε Επιστημονικές Οργανώσεις

Είμαι μέλος:

  • της Συστημικής Εταιρείας Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ),
  • της Ελληνικής Ψυχολογικής Εταιρείας (ΕΛΨΕ),
  • της European Family Therapy Association (EFTA),
  • της British Psychological Association (BPS) και
  • του Play Therapy Association (Associate member PTI).

«Αλλά κάτεχε ότι μονάχα κείνος που παλεύει το σκοτάδι μέσα του θα ‘χει μεθαύριο μερτικό δικό του στον ήλιο».

— Το Άξιον Εστί,
Οδυσσέας Ελύτης